Bezorging & verzendkosten
Verzendkosten
De standaard verzendkosten in Nederland zijn afhankelijk van de bestelwaarde van uw bestelling:
- Bij een bestelwaarde vanaf 0,- euro tot en met 499,99 euro incl. BTW bedragen de verzendkosten 49,95 euro
- Bij een bestelwaarde vanaf 500,- euro incl. BTW wordt uw bestelling gratis thuisbezorgd
- Bij een bestelwaarde vanaf 0,- euro tot en met 499,99 euro incl. BTW bedragen de verzendkosten 59,95 euro
- Bij een bestelwaarde vanaf 500,- euro incl. BTW wordt uw bestelling gratis thuisbezorgd
Deze standaard verzendkosten gelden voor leveringen in Nederland met uitzondering van afleveradressen op de Waddeneilanden, in Zeeuws-Vlaanderen en op afleveradressen die niet of moeilijk bereikbaar zijn met een vrachtwagencombinatie van 18 meter. In deze gevallen geldt een maatwerktarief op aanvraag. In Wallonië leveren we ook alleen op aanvraag.
Wij werken momenteel tijdelijk met een actietarief ‘lokale bezorging’ voor postcodegebieden beginnend met 50, 55 en 56. Als uw afleveradres binnen een van deze postcodegebieden valt, geldt een verzendtarief van 29,95 euro voor een bestelwaarde van 0,- euro t/m 499,99 euro incl. BTW. Vanaf 500 euro is de verzending uiteraard gratis.
Informatie bezorging
De levertijd bedraagt bij zowel lokale bezorging als standaard bezorging 2 tot 12 werkdagen.
Lokale bezorging
Als uw afleveradres binnen de postcodegebieden beginnend met 50, 55 en 56 valt, wordt de 'Lokale bezorging' als verzendoptie automatisch bij het afronden van uw bestelling in de winkelwagen aangegeven. Nadat u besteld heeft, wordt er contact met u gezocht om uw wensen met betrekking tot de bezorging te bespreken. De planten worden los uit de aanhanger geladen en dus zonder pallets geleverd. In andere postcodegebieden kunt u bestellen met 'Standaard bezorging'.
Standaard bezorging
Bij Plant Delivery staat kwaliteit centraal. De kwaliteit van de planten, de kwaliteit van de service maar ook de kwaliteit van levering staat bij ons hoog in het vaandel. Het laatste proberen we te stimuleren door u de mogelijkheid te geven om uw wensen door te geven en door na een bestelling duidelijk te communiceren over wanneer de levering plaats zal vinden.
Ons proces verloopt als volgt:
- U bestelt uw planten via de webshop, waarbij u in de winkelwagen bij 'Speciale instructies voor de vervoerder' de mogelijkheid heeft om ons informatie te geven over:
- Op welke plek u graag de pallets bezorgd heeft.
- Indien u graag iemand anders dan uzelf de bestelling in ontvangst laat nemen.
- Het kan natuurlijk zo zijn dat u liever uw bestelling pas na 12 werkdagen bezorgd heeft. Als dit het geval is, kunt u ook de gewenste leverweek aangeven. - Nadat u uw bestelling heeft geplaatst communiceren we duidelijk wanneer de levering plaats zal vinden (onder andere d.m.v. een tijdvak).
- De planten worden bij u thuis geleverd in het aangegeven tijdvak. Wij leveren elke werkdag van de week in een ander gedeelte van Nederland. In de landkaarten hieronder kunt u zien op welke dag we uw bestelling verwachten te leveren. Let op: Dit is een richtlijn, het kan voorkomen dat hiervan om logistieke redenen wordt afgeweken (dit komt echter in de praktijk niet veel voor).
Bij standaard bezorging leveren we uw bestelling op pallets met een vrachtwagencombinatie. Het is van belang dat uw afleveradres bereikbaar is voor een vrachtwagencombinatie van 18 meter. Als u hierover twijfelt, verzoeken we u even contact met ons op te nemen. Bezorging op locaties die niet met een vrachtwagencombinatie te bereiken zijn, bijvoorbeeld een winkelcentrum of vakantiepark, is wel mogelijk, maar alleen op aanvraag vanwege de specifieke transportomstandigheden. Bezorging op aanvraag geldt ook voor een afleveradres op de Waddeneilanden of in Zeeuws-Vlaanderen (in verband met tolheffing).
De planten die u op onze webshop bestelt met de 'Standaard bezorging' worden op pallets bij u thuis geleverd. U hoeft deze niet te retourneren (dit is vanwege de transportkosten ook niet mogelijk). De pallets die wij leveren zijn van onbehandeld hout gefabriceerd. U kunt de pallets bijvoorbeeld gebruiken als brandhoud voor de kachel.
Waar wordt mijn bestelling geleverd?
In de winkelwagen kunt u bij het vak 'Speciale instructies voor vervoerder' aangeven waar u de bestelling graag bezorgd heeft. Als u niets invult, bezorgt de transporteur uw bestelling zo dicht mogelijk bij het aangegeven adres met een meeneemheftruck. We hebben de voorkeur dat u of uw aangewezen vertegenwoordiger thuis is tijdens de levering, hierdoor kunnen er instructies aan de vervoerder worden gegeven over de plek van levering en de bestelling kan bevestigd worden van ontvangst. Levering betreft de begane grond.
Wat gebeurt er als er niemand thuis is?
Indien er niemand thuis is zal de vervoerder uw bestelling plaatsen op basis van uw doorgegeven wensen en/of zijn eigen inzicht. De vervoerder maakt als bewijsmateriaal van levering een foto van waar hij de bestelling heeft geplaatst. Als u kiest voor het betalen bij levering dient u of uw aangewezen vertegenwoordiger thuis te zijn voor het afronden van de betaling.
Indien er niemand thuis is zal de vervoerder uw bestelling plaatsen op basis van uw doorgegeven wensen en/of zijn eigen inzicht. De vervoerder maakt als bewijsmateriaal van levering een foto van waar hij de bestelling heeft geplaatst. Als u kiest voor het betalen bij levering dient u of uw aangewezen vertegenwoordiger thuis te zijn voor het afronden van de betaling.
Let op: Als u een afleveradres heeft op de Waddeneilanden, in Zeeuws-Vlaanderen of op een locatie die niet bereikbaar is voor een vrachtwagencombinatie van 18 meter (zoals bijvoorbeeld in een winkelcentrum of op een vakantiepark) leveren we vanwege de transportomstandigheden alleen op aanvraag. Als u in deze gevallen niet op aanvraag maar direct online heeft besteld, zullen we contact met u opnemen. Indien we u na herhaalde pogingen niet kunnen bereiken, wordt de bestelling geannuleerd.