Garantie & Klachten

Garantie
Aangezien de planten die wij verkopen een beperkte houdbaarheid hebben en niet geretourneerd kunnen worden, komen we de klant tegemoet met de garantieregeling. Het doel van de garantieregeling is dat de klant verzekeren als hij iets koopt, dat het product op een juiste manier wordt aangeleverd. Hiermee bedoelen we dat het product niet beschadigd/defect is en dat er ook geen verkeerd product is aangeleverd. Zodra dit wel het geval is, kunt u binnen 48 uur een verzoek indienen door contact met ons op te nemen. Een verzoek tot garantie bestaat uit een e-mail met toelichting plus onderbouwend foto-/filmmateriaal. Nadat u het verzoek met het bijbehorende foto- en videomateriaal heeft doorgestuurd hoort u binnen 2 werkdagen reactie op uw verzoek. Wij streven hierbij altijd naar een correcte en klantvriendelijke oplossing. Klanttevredenheid staat bij ons voorop!

Zodra wij het defect of een ander probleem hebben bevestigd, zullen we de desbetreffende producten vervangen en de kosten van de vervangingsverzending op ons nemen. Indien vervanging van de desbetreffende producten niet mogelijk of onevenredig duur is (door bijvoorbeeld hoge verzendkosten per product), kunnen wij er ook voor kiezen om volledige terugbetaling van de desbetreffende producten te zorgen. 

Terugbetaling
Na het moment van bevestigen zal, indien de consument al betaald heeft, dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na bevestiging, terugbetalen. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode. 

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We vragen u om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@plantdelivery.nl of te bellen naar 06 2008 1385. 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.